zaterdag 12 januari 2013

Dames met tips?

Ik zit hier volop in het vullen van gaatjes van schroeven van gyprocplaten.
Voegen van gipsplaten.
Dichtplakken van scheuren tussen een oude en een nieuwe muur.
En dan komt het schilderen van een primer.
Het behangen.
Het echt schilderen.
Ik zou ook graag een tekening op de muur schilderen.

Een echt probleem waarvan ik totaal niet weet hoe ik het moet oplossen:
Een muur die uitgecementeerd is voor een stuk en voor de recht uitgeplakt. Op het deel dat uitgecementeerd is kwamen tegels. Maar er is nog cement op het deel waar er nu dus verf en behangpapier moet komen. Dat ligt hoger, dikker, ... dan het gipswerk waar dus het behang of de verf verder over loopt. Hoe los je zoiets op? Moet ik het cement eraf schuren? Zo ja, met wat?

Zijn er dames met tips?
Hoe doe ik dat het best?
Waarmee werk ik het best?
Waar haal je best het materiaal?
Zijn er dingen die ik zeker niet mag gebruiken omdat jullie er alleen maar slechte ervaringen mee hebben?

Laat maar komen die tips!

2 opmerkingen:

  1. Oei, ik zou het echt niet weten.
    Kijk eens op de website van bv. Hubo of Brico of iets dergelijks, daar zijn vaak forums waar je met dit soort vragen terecht kan.
    Daar zitten meer mannen (en vrouwen!) op die er verstand van hebben.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist niet dat er daar forums waren en dergelijke. Bedankt voor de tip. Ik heb mijn vraag en foto daar ook eens gepost in de hoop dat iemand een antwoord weet. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen